Historie - NM 1969

1000 tilskuere på årets første fine høst-søndag var rammen om finalekampen i volleyball-NM i Volda. Det var Oslo-studentene og Sandnes svømme- og livredningsklubb som møttes til det avgjørende slaget. Mesterskapet ble en mektig propaganda for den fine volleyball-sporten.

I dameklassen gikk mesterskapet til Sandnes svømme- og livredningsklubb for 3. året på rad. KFUM-kameratene seiret også i så måte ved at mesterskapet fikk anerkjennelse fra Volleyballforbundet. Fjær i hatten ble gitt av formann i forbundet, Bjørn Heiberg, noe tenåringsflokken fra Volda satte pris på.
Fredag så imidlertid de seks banene mer ut som svømmebasseng enn volleyballbaner, og det ville selvsagt gitt urimelige fordeler til Sandnes svømme- og livredningsklubb! Men etter et kort opphold smilte sol og lykke over Volda igjen.

historie2.jpg