Om klubben

Klubben ble etablert allerede på 1960-tallet, men da under navnet Sandnes Svømme og livredningsklubb. I 1971 ble denne gruppen skilt ut ut og dannet Sandnes Volleyballklubb (SVBK) I siste halvdel av 1970-tallet var både dame og herrelaget i norgestoppen.

Deretter ble det en roligere periode resultatmessig gjennom 1980-tallet, hvor lagene stort sett befant seg i 2-divisjon (dagens 1-divisjon). I 1990 var damelaget igjen tilbake i øverste divisjon, og fram mot midten av 1990-tallet tok laget flere serie- og norgesmesterskap.

I september 1996 ble det besluttet å trekke damelaget fra eliteserien. Det var da store utfordringer mht. rekruttering av nye spillere, og uten et godt grunnlag å satse videre med ble dette resultatet.

I dag er vi en gruppe entusiaster som ønsker å gjenreise klubben. Ambisjonen til Sandnes Volleyballklubb er å rekruttere flest mulig fra hele Sandnes, uavhengig av bydel, alder, kjønn eller ferdighet. Vi ønsker å satse på bredde og inkludere alle. Vi ønsker å satse på den idretten vi elsker uten å måtte konkurrere internt med andre idretter. En klubb med en egen idrett.

unnamed-stor.png