Råsterk seier av herrelaget

Artikkel er hentet fra Sandnesposten

Sandnes VBK slo tilbake etter tapet for NTNUI forrige helg. Det gode spillet gikk for seg i Giskehallen.

Innsendt tekst:

Sandnes volleyballklubb (SVBK) tok en sterk 3–1 seier over ToppVolley Norge (TVN) i sesongens andre seriekamp i 1. divisjon. Det nyopprykkede laget klinket til på hjemmebane.

Etter tapet mot NTNUI sist helg, ville SVBK herrene vise at det bor mer i laget enn de fikk vist. Anført av en opplagt Svein Ove Imsland og kaptein Torbjørn Vigre, imponerte de med kontante avslutninger og solid blokkspill.

Første sett var jevnspilt men sandnesguttene dro til slutt settet i land med 26–24.

Andre sett var preget av misforståelser, mange servefeil og svake avslutninger fra Sandnes, mens både blokk – og angrepsspillet til gjengjeld satt godt hos TVN-guttene. De vant settet klart med 25–18.

Trener Kjell Aarrestad brukte tiden mellom 2.- og 3.-sett godt, og laget fra Sandnes glitret igjen på banen. Samspillet mellom legger Jørgen Vigre og storebror Torbjørn Vigre var perfekt, og resulterte i mange knallharde avslutninger som ga poeng.

Speaker Ketil Volden sørget for god stemning og publikumsstøtte, som bidro til at Sandnes vant 25–23 i nok et jevnspilt sett.

I 4. sett opparbeidet SVBK seg en tidlig ledelse som de aldri ga fra seg. Michael Alfredsen vartet opp med glimrende mottak og solid forsvarsspill, noe som ga opplegger Jørgen Vigre muligheten til å variere leggene. På det meste ledet SVBK med sju poeng, og selv om TVN knappet litt innpå ledelsen mot slutten av settet, var seieren til Sandnes aldri truet. Laget vant 25–20 og 3–1 i sett.

Neste kamp spilles i Giskehallen lørdag 31. oktober kl. 15.00 mot Førde 2.